Etapa: Budmerice – Pezinok

Popis Etapy

Na námestí v Budmericiach, presnejšie na autobusovej zastávke smerom do Bratislavy, sa naša trasa napája na zelený turistický chodník, ktorý vedie areálom kaštieľa.

Trasa pokračuje po zelenej značke popri rybníkoch a pozdĺž Gidry až k asfaltovej ceste číslo 502, ktorá je dosť frekventovaná. Pri prechode na druhú stranu treba zvýšiť opatrnosť. Niekoľko metrov kráčame dolu kopcom popri ceste, pri prvej príležitosti ju však opustíme a odbočíme doprava až k Píle, kde sa zelená značka spojí s modrou. Po zeleno-modrej značke pôjdeme do kopca zhruba 500 metrov. Hoci ideme po chodníku po pravej strane, kde aj zostaneme, aby sme odbočili na chodníček označený žltou značkou (za domom č.2), musíme dávať pozor, lebo smerovník, ktorý nás tam navedie, je umiestnený na opačnej strane cesty. Po žltej značke sa potom dostaneme až ku hradu Červený Kameň.

Hrad je jednou z najvýznamnejších historických pamiatok na našej trase. Ponúka možnosť občerstviť sa a  získať ďalšiu pečiatku do Credenciálu (nájdete ju v informačnej kancelárii na hradnom nádvorí).

Pri Červenom Kameni sa žltá trasa spojí so zelenou, po ktorej pokračujeme smerom na Hornú Pílu. Na križovatke, kde na druhej strane cesty uvidíme na strome smerovky KST, zistíme, že tam zelená značka končí. Teraz pôjdeme po modrej smerom na Zochovu chatu. Po 400 m prídeme na rázcestie, kde stoja Božie muky, hneď za smerovníkom do Papierničky. Vydáme sa týmto smerom ďalej po modrej, cez Zajačí jarok, Komárku, až na Zochovu chatu, kde máme možnosť napiť sa, najesť, a trochu si oddýchnuť.

Odtiaľ budeme sledovať červenú značku, ktorou sa cez Tisove skaly a popri hvezdárni dostaneme až na najvyšší vrchol na východnej strane južnej časti Malých Karpát, Veľkú Homolu, a turistickej rozhľadni, ktorá na nej stojí. Pri vhodných poveternostných podmienkach sa nám z nej naskytne výhľad na panorámu Malých a Bielych Karpát, Považského Inovca, Tríbeča, Strážovských vrchov a iných pohorí na Slovensku, v Rakúsku a Česku. Z Veľkej Homole pokračujeme ďalej po červenej cez Široké, Solcáre a okolo vodnej nádrže Kučišdorf.

Červená značka pokračuje po ulici Pod Kalváriou, ďalej doľava Malackou cestou až po prvú križovatku. Tu odbočujeme doprava na Krížnu ulicu. Na konci tejto ulice pokračuje červená značka doľava po Panskom Chodníku. Pár metrov za Schaubmarovou ulicou odbočíme doľava a pokračujeme popri potoku, kadiaľ nás príjemný chodník zavedie až na Kupeckého ulicu. Tu pôjdeme doľava až ku kruhovému objazdu. Oficiálna trasa odbočuje tu doprava na ulicu St. Polkorába. Pokiaľ chceme spať v Pezinku, pôjdeme rovno dolu Holubyho ulicou až k Radničnému námestiu.

Ubytovanie

Informačná kancelária

Červený Kameň 1, 900 89 Častá
48.391712, 17.335799
Pečiatka sa nachádza v informačnej kancelárii vo dvore

Pečiatka Pezinok

48.288748, 17.266795
+421 904 571 372
Pečiatka sa nachádza v skrinke na plote na pravej strane kostola. Kód na otvorenie skrinky je 725

Body záujmu

www.zamokpezinok.sk

Turistická rozhľadňa Veľká Homoľa

48.363371, 17.261093
Nová turistická rozhľadňa na na 709,2 m vysokom vrchu Veľká homoľa v Malých Karpatoch. 20,4 metrov vysoká rozhľadňa ponúka kruhový ďaleký rozhľad, na panorámu Malých Karpát, Povačský Inovec, Tríbeč, aj rakúske Alpy. Na vrchol vedie 120 schodov. Rozhľadňa je otvorená počas celého roka, vstup je voľný.